شعار تبلیغاتی

داستان های انگیزشی از کسب و کارهایی که در بحران اقتصادی رشد کردند

همین اولش بیایم یک مثال ساده از اهمیت تلاش و پشتکار بزنیم که چطور میتونه در زندگی راهگشا باشه تا بعدش برسیم به بحث کسب و کار:

دانش آموزای یک مدرسه ای رو در نظر بگیرین که حدود 4 سال دیگه امتحان کنکور دارن. یک سری از بچه ها پیش خودشون فکر میکنن که حالا کو تا 4 سال! کلی وقت داریم و بر همین اساس و منطق فکری خودشون، یک تلاش متوسطی روی میزان مطالعه شون صرف میکنن. از طرفی یک تعداد (معمولا ) کمتری هم از همون ابتدا خیلی جدی و سخت تلاش میکنن و به این بازه ی 4 ساله توجه نمیکنن.

حالا چه اتفاقی میوفته؟ وقتی که به بازه ی زمانی کنکور نزدیک میشیم، تازه یک سری از دانش آموزها که تعداشون هم کم نیست، اصطاحا موتورشون روشن میشه و تلاششون رو بیشتر میکنن.این در حالیه که یک گروهی از 4 سال قبل شروع کرده بودن و طبیعتا به این شرایط درس خوندن عادت کردن و حتی میتونن در این بازه ی کوتاه، میزان زمان مطالعه شون رو بیشتر از قبل هم برسونن.

حالا خودتون میتونین نتیجه ی پایان این قصه رو حدس بزنین که چه کسی در امتحان کنکورش احتمال موفقیت بیشتری داره؛

در همین راستا میشه اهمیت تلاش و پشتکار رو از داستان آقای کیم وو چانگ، مدیر و موسس کمپانی دِوو بررسی کرد. پس با هم یه مروری به این داستان داشته باشیم :

داستان انگیزشی مدیر کمپانی دِوو از چالش های این شرکت در بحران اقتصادی:

یکی از افراد بزرگی که تونست از بحران اقتصادی حاکم بر کشورش در جهت مثبتی استفاده کنه، آقای کیم وو چانگ، مدیر و موسس کمپانی دوو در کشور کره جنوبی بود!

آقای کیم نسل خودش رو قربانی حوادث متعددی میدونه که در شرایطی در کره متولد شدن که این کشور سراسر در ناآرامی بود. در ابتدا این کشور تحت سلطه ی ژاپن بود و در ادامه هم جنگ بین دو کره (شمالی و جنوبی) در سال 1945 موجب جدایی دو کشور شد. طبیعتا نتیجه ی این جنگ چیزی جز ویرانی و فقر گسترده در کره نبود. به طوری که در زمان فارغ التحصیلی آقای کیم، درآمد سرانه کره به ازای هر نفر فقط 70 دلار بود، که البته این رقم در حال حاضر چیزی نزدیک به 6000 دلار شده!

خاطرات آقای کیم از شرایط نامناسب اقتصادی کره شاید برای خیلی از ما قابل درک باشه و بتونیم حدس بزنیم که درآمد سرانه 70 دلار به ازای هر نفر دقیقا چه مقدار هست! اما خیلی جالبه که ایشون در خاطرات خودشون گفتن که جنگ کره باعث شده من به این جایگاه برسم.

درواقع آقای کیم زمانی در حال تلاش و فعالیت بوده که خیلی از افراد و کسب وکارها هیچ امیدی نداشتن و منتظر رسیدن شرایط مناسب اقتصادی در کشور بودن تا بعدا تصمیم بگیرن که چطور شروع کنن؛ اما نکته اینجاست که وقتی شرایط اقتصادی مناسب باشه، نه فقط شما بلکه همه شروع به کار میکنن که طبیعتا در این زمان رقابت شما با بقیه ی کسب و کارها سخت تر هم میشه؛

آقای کیم بعد از جنگ ویرانگر کره، با دست خالی یکی از بزرگترین شرکت های دنیا رو تاسیس کرد. ایشون در کتاب خودشون داشتن انگیزه و قدرت تخیل رو از عوامل رشد و پیشرفت در کسب و کارش میدونه. آقای کیم هیچ گاه دوران کار سخت و خالصانه خودش رو که با درآمدی کم همراه بود، فراموش نمی کنه؛ دورانی که موفقیت های ابتداییش از اونجا شروع شدن.

ماجرای شعار تبلیغاتی پپسی و گذر از دوره بحران!

یکی از استراتژی های خوب و مناسب برای هر کسب و کاری در شرایط بحران اقتصادی، درک شرایط زندگی مردم و کمک کردن به اونهاست. موفقیت آمیز بودن این استراتژی یکبار توسط شرکت پپسی به اثبات رسیده؛ میپرسید چطور؟!

ماجرا برمیگرده به بحران اقتصادی اروپا و امریکا در زمان بعد از جنگ جهانی دوم که باعث ورشکستگی شرکت های زیادی شد و ارزش سهام های بازار بورس امریکا ریزش های بی سابقه ای رو تجربه کرد. در نتیجه میلیون ها نفر بیکار و خیلی از خانواده ها هم بی خانمان شدن؛

تو این برهه ی زمانی شرکت پپسی برای جلوگیری از ورشکستگی و رقابت با کوکاکولا رقیب دیرینه ی خودش، تصمیم میگیره که بطری های نوشابه ای با حجم دوبرابر کوکاکولا ولی با همون قیمت رو با شعار تبلیغاتی ( بزرگتر بهتره ) به بازار عرضه کنه؛

این استراتژی باعث شد که شرکت پپسی طی ده سال بحران اقتصادی جون سالم به در ببره و همچنین بتونه جایگاه خوبی در بین مصرف کنندگان محصولات خودش پیدا کنه.

بنابراین استراتژی شعار تبلیغاتی پپسی این نکته رو نشون میده که هدف کسب و کار شما میتونه به شکل یک پیام کوتاه به مخاطب القا بشه و به نحوی این شعار تبلیغاتی بیانگر رسالت کسب و کار شما برای مردم باشه.

جملات انگیزشی برای کسب و کارها از زبان افراد موفق :

در ادامه به یک سری از جملات انگیزشی افراد موفق می پردازیم که در کتاب های خودشون به اون اشاره کردن:

رابرت کیوساکی : اگر فکر می کنی که موجب گرفتاری تو در زندگی دیگران هستند، پس مجبوری که دید دیگران را عوض کنی؛ اما اگر تو درک کنی که مساله اصلی خودت هستی، پس باید خودت را تغییر دهی. البته بیشتر مردم دنیا می خواهند که دیگران خودشان را عوض نمایند و نه اینکه خودشان عوض بشوند؛ ولی بدان که عوض کردن خود بسیار آسان تر از عوض کردن دیگران است.

رابرت کیوساکی : آن درس هایی که در مدرسه به شما یاد می دهند، آن درسی نیست که زندگی به شما یاد می دهد. بهتر است بگویم که زندگی بهترین معلم است. بیشتر اوقات زندگی با شما صحبت نمی کند، فقط یک طوری شما را تحت فشار قرار می دهد و می گوید : بیدار شو! مواردی هست که می خواهم به شما یاد بدهم.

وارن بافت : قاعده من این است که وقتی همه به یک جهت می روند، من به طرف مخالف می روم. این باعث می شود که یا خودم را مشهور کنم یا ورشکست شوم!

 

ادینور- ایستگاه سوخت رسان کسب و کارها

لطفا نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارین

مقالات بیشتری از شعار تبلیغاتی (3)
دیدگاه خودتان را به اشتراک بگذارید

0+3