ایده سلامت بانوان

ایده کسب و کار با موضوع سلامت بانوان (شعار تبلیغاتی جالب Junofem)

هر کسب و کاری برای طی کردن مسیر رشد و توسعه ی خودش به ایده پردازی های خلاقانه و موثر نیاز داره تا بتونه در طول زمان حرف تازه ای هم برای مخاطبانش داشته باشه و اونا رو سر ذوق بیاره.

یکی از این ایده های کسب و کار که بسیار هم خلاقانه و تاثیرگذار نوشته شده، شعار تبلیغاتی جالب شرکت Junofem برای بهبود سلامتی بانوان هستش.

ارگاسم بهتر، بی اختیاری ادراری کمتر... ( Orgasm Better, Leak less )

همینقدر بی پرده و صریح!

 

این شعار تبلیغاتی داره در مورد چی صحبت میکنه؟

شعاری که شرکت Junofem برای تبلیغ دستگاه femfit استفاده کرده یکی از مثال‌های خوب برای به کارگیری شعار تبلیغاتی خلاقانه به حساب میاد. این شرکت نیوزیلندی در زمینه بی اختیاری ادراری بانوان کار میکنه و هدفش مبارزه با انگ و برچسب زدنهای اجتماعی به بانوان و همینطور بهبود سلامت اونها هستش.

شعار تبلیغاتی جالب

دستگاه femfit داخل واژن قرار میگیره و یک اپ موبایل داره که این دستگاه بهش متصل میشه و به وسیله ی اون، فرد رو تمرین میده و همزمان با کمک حسگرهای به کار رفته در دستگاه نشون میده که کاربر چقدر تونسته پیشرفت کنه.

تفاوتی که این شرکت نسبت به رقبای خودش ذکر میکنه تعداد حسگرها، پشتیبانی و سیستم آموزشی داخل اپ هستش که خب باید دید تا چه حد این ادعا درسته!

بررسی شعار تبلیغاتی جالب این محصول از زاویه دید پزشکی

برای اینکه پیش زمینه ای داشته باشیم‌ و متوجه بشیم داستان از چه قراره، یک توضیح کوتاه از جنبه ی پزشکی این موضوع براتون میگیم....

در بانوان، تو دوران بارداری و زایمان (بویژه زایمان طبیعی) و یا با افزایش سن، فشار داخل شکمی بالاتر میره و این فشار به ساختارهای کف لگن وارد میشه. این اتفاق باعث اختلال در عملکرد عضلات و ساختارهای لگن میشه.

وظیفه این ساختارها حمایت از سیستم تناسلی بانوان (مثل واژن) و کمک به کنترل ادرار هست.

خب حالا اگه این سیستم به هم بخوره، بی اختیاری ادراری استرسی رخ میده. یعنی در اثر خنده، سرفه و عطسه کنترل فرد بر عضلات کف لگن از بین میره و بی اختیاری ادراری ایجاد میشه.

همه میدونیم وقتی یه جایی از بدن عضله ای داریم که ضعیف شده، باید با ورزش کردن و به صورت هدفمند اون عضله رو تقویت کنیم. تقویت عضله های کف لگن باعث میشه هم بی اختیاری ادراری تا حد زیادی کنترل بشه و هم عملکرد جنسی اون خانم رو به شدت افزایش میده.

ورزش کگل

حالا برای تقویت این عضلات از چه ورزشی کمک گرفته میشه؟ کگل...

مبنای femfit ورزش کگل و بررسی این موضوع هست که فرد چقدر تونسته این ورزش رو درست انجام بده که تاثیرگذار باشه و باعث تقویت عضله های کف لگن بشه!

بررسی شعار تبلیغاتی خلاقانه این محصول از زاویه دید تبلیغاتی

حالا که میدونیم چرا این شرکت کارش درسته و اصلا چرا نیازه در مورد این موضوع کاری انجام بشه، بریم و کمپین تبلیغاتی این محصول رو بررسی کنیم:

شعار تبلیغاتی خلاقانه این شرکت برای تبلیغ چی بود؟ ارگاسم بهتر، بی اختیاری ادراری کمتر... ( Orgasm Better, Leak less )

این شعار تبلیغاتی خلاقانه با اشاره به دو مشکل عمده بانوان و با وعده یک زندگی بهتر برای اونها پا به بازار گذاشته و خیلی ساده داره اون هدف غایی و نهایی استفاده از محصول رو میرسونه...

حالا بریم سراغ بررسی جزء به جزء این شعار تبلیغاتی:

  1. ارگاسم بهتر: اینقدر بی پرده حرف زدن و اشاره به موضوع ارگاسم بهتر در شعار تبلیغاتی یک محصول، حرکتی غافلگیر کننده و شجاعانه به حساب میاد؛ اما شرکت سازنده ی femfit این شجاعت رو به خرج داد تا اینجوری توجه مخاطبین هدف رو به خودش جلب کنه و اونها رو کنجکاو کنه تا برای پاسخ به این دغدغه ی خودشون برن سراغ دیدن ویدیوی تبلیغاتی محصول.
  2. بی اختیاری ادراری کمتر: در عین حال، این شعار تبلیغاتی خلاقانه برای بانوانی که با موضوع بی اختیاری ادراری مواجه هستن هم جذابه؛ چون اکثر بانوانی که با این مشکل دست و پنجه نرم میکنن به دنبال راهی غیر از جراحی برای اصلاح و بهبودش هستن. leak less هم جامعه هدف رو که میدونن منظور از leak چیه، میکشه به سمت باز کردن لینک و دیدن ویدیوی تبلیغاتی و در نهایت خوندن راجع به این محصول.

پس تا اینجا میتونیم بگیم که هر دو بخش این شعار تبلیغاتی خلاقانه به درستی نوشته شده و جامعه هدفی با دغدغه های مخصوص به خودشون رو نشانه رفته؛ ویدئوی این کمپین تبلیغاتی رو میتونین در ادامه مشاهده کنین :

از اونجایی که قاعدتا نمیشد به صورت عمومی کارکرد دستگاه در داخل واژن و تاثیر اون بر انقباض ماهیچه های این ناحیه رو نشون داد، تیم تبلیغاتی در حرکتی بسیار جالب و هوشمندانه تنها با کم و زیاد کردن فاصله ی بین حروف شعار تبلیغاتی، کارکرد اصلی دستگاه رو به نمایش گذاشتن!

به عنوان مثال، همونطور که در ویدیو مشاهده میکنیم با کمتر شدن فاصله بین حروف کلمه‌ی leak میبینیم که فاصله بین حروف less بزرگتر میشه و با این روش، پیام این شعار تبلیغاتی خلاقانه به شکل تصویری هم به مخاطب منتقل میشه.

شاید تنها ایرادی که بشه به کل این کمپین تبلیغاتی گرفت، رنگ پوستر اصلیشونه که خب ما معمولا برای تبلیغات مربوط به بهداشت بانوان از رنگهای صورتی و قرمز (و رنگهای خنثی و نود مثل مشکی، سفید، گلبهی و کرمی) استفاده میکنیم، و رنگ سبزآبی اونقدرها انتخاب جالبی برای این کار نبوده که احتمالا علت این کار استفاده ی برند junofem از رنگ سبزآبی در طراحی لوگوی برند خودش بوده.

راستی حالا که با موضوع بهبود ارگاسم و کاهش بی اختیاری ادرار در بانوان تو این مطلب آشنا شدیم، به نظر شما در کشور ما به حد کافی به این مسائل پرداخته میشه؟ و اینکه بهمون بگید آیا با این موضوعات از قبل آشنایی داشتین؟ و در نهایت به نظر شما چجوری میشه در این زمینه ها تبلیغ و فرهنگ سازی کرد؟

به قلم باران بصیرت ( دانشجوی سال آخر پزشکی ) – دبیر بخش سلامت و پزشکی گروه تبلیغاتی ادینوَر

 

سخن آخر

اگه با خوندن این مطلب و پی بردن به اهمیت استفاده از شعار تبلیغاتی خلاقانه در کسب و کارها، شما هم کنجکاو شدین که برای کسب و کار خودتون از یک شعار تبلیغاتی استفاده کنین، میتونین از طریق لینک زیر باهامون در ارتباط باشین تا به کمک همدیگه یک شعار تبلیغاتی عالی برای کسب و کار شما خلق کنیم :

 

سفارش شعار تبلیغاتی

ادینور- ایستگاه سوخت رسان کسب و کارها

لطفا نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارین

مقالات بیشتری از شعار تبلیغاتی (3)
دیدگاه خودتان را به اشتراک بگذارید

4+3