متن تبلیغاتی بیمه

متن تبلیغاتی خوب برای شرکت بیمه چه ویژگی هایی دارد؟

همیشه یکی از بهترین تکنیک ها برای نوشتن یک متن تبلیغاتی تاثیرگذار این هست که اون متن صرفا جنبه تبلیغاتی نداشته باشه! می پرسید چرا؟

دلیلش این هست که همه ی ما در طول روز بارها و بارها با انواع تبلیغات محیطی رو در رو هستیم. از رادیو و تلویزیون و شبکه های اجتماعی بگیر تا بیلبوردها و بنرهای توی خیابون.

حالا نتیجه ی اینهمه تبلیغات محیطی چیه؟ نتیجه ش اینه که میزان توجه مردم به تبلیغات محیط اطرافشون کمتر میشه و بنابراین مدیران هر کسب و کاری فرصت زمانی بسیار کوتاهی ( در بیشتر اوقات در حد چند ثانیه ) برای جلب نظر اولیه ی مشتری و مخاطبان خودشون دارن.

الان احتمالا براتون سوال پیش اومده که حالا منی که توی شرکت بیمه کار می کنم چطور باید خدمات خودم رو به مشتری هام معرفی کنم و راهکار درست نوشتن متن تبلیغاتی خوب و تاثیرگذار برای شرکت بیمه چیه؟

تبلیغات بیمه

راهکار نوشتن متن تبلیغاتی خوب و تاثیرگذار برای بیمه:

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، موضوع کاملا روشنه که ما برای نوشتن یک متن تبلیغاتی خوب برای بیمه، باید بتونیم در کوتاه ترین زمان ممکن پیامی تاثیرگذار رو به مخاطبان خودمون ارسال کنیم.

در ادامه یک سری از نکات کلیدی رو بهش اشاره می کنیم که برای نوشتن یک متن تبلیغاتی تاثیرگذار برای بیمه میتونه راهگشا باشه:

سعی کنید که بار جملات تون مثبت باشه:

همین ابتدای کار بیایم یه توضیح کوتاهی بدیم که منظورمون از بار مثبت و منفی یک کلمه یا جمله چیه؟

بعنوان مثالی ساده دو کلمه ی ( بیمارستان ) و ( شفاخانه ) رو در نظر بگیرین. هر دو کلمه یک معنی رو داره انتقال میده ولی بنظر شما کدوم کلمه احساس خوشایند تری رو در مخاطب ایجاد میکنه؟

همونطور که حدس زدین، کلمه ی بیمارستان بار منفی زیادی همراهش داره و بیماری و ناخوشی رو به مخاطب القا میکنه اما در مقابل، کلمه ی شفاخانه احساس بهبودی و سلامت رو به مخاطب انتقال میده و دارای بار مثبتی هست.

حالا برسیم به موضوع اصلی خودمون یعنی نوشتن متن تبلیغاتی بیمه؛ ساز و کار شرکت بیمه به گونه ای هست که به جرات میشه گفت که یک طرف قضیه همیشه حادثه و خطر و نا امنی قرار داره و ما بعنوان یک کارمند بیمه باید تمام تلاشمون رو معطوف این قضیه کنیم که از بار منفی جملات خودمون کم کنیم تا مشتریان احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشن.

فرضا اگه شما در زمینه ی بیمه درمانی فعالیت می کنین و میخواین یک کمپین تبلیغاتی راه بندازین، تا حد امکان از واژه های منفی مثل ( بیماری، حادثه، غیرمترقبه و... ) دوری کنین و با چاشنی خلاقیت یک جمله ی دلنشین و مثبت برای خودتون بنویسین.

نمونه ای از شعار تبلیغاتی یکی از کمپین های موفق در حیطه ی بیمه درمانی در امریکا این عبارت بود : ( بیمه سلامتی، راحتی و امنیت )

احتمالا متوجه زیبایی و تاثیرگذاری جمله ی بالا شدین که چطور داره تلاش میکنه تا حال مخاطبانش رو خوب کنه و سلامتی و راحتی و امنیت رو به اونها پیشنهاد می کنه.

متن تبلیغاتی شرکت بیمه

برای مخاطبان خودتون داستان تعریف کنین:

شاید براتون جالب باشه که بدونین تکنیک داستان سرایی (storytelling) یکی از قوی ترین ترفند های تبلیغاتی محسوب میشه؛ دلیلش هم ساده ست چونکه ما آدما عاشق شنیدن داستان هستیم!

به کمک این تکنیک شما می تونین از تجربیات خودتون در کار و یا هر موضوع دیگه ای که میتونه برای مخاطب تون جالب باشه براشون داستان سرایی کنین. اینطوری به مرور زمان میتونین خواننده های بیشتری هم به سمت خودتون جذب کنین.

فقط برای تعریف داستان باید به این نکته توجه داشته باشین که به بار مثبت جملات تون در داستان و همچنین نتیجه گیری های داستان هم توجه کنین.

بعنوان مثال می تونین از تجربه ی دلنشینی که یکی از مشتریان شما از همکاری با شما داشته و آسایش و امنیتی که از طریق شرکت بیمه تجربه ش کرده، داستان تعریف کنین.

کمپین های تبلیغاتی موفق در زمینه بیمه چه ویژگی هایی دارند ؟

خب حالا وقتشه به این موضوع بپردازیم که درون مایه و عصاره ی یک کمپین تبلیغاتی موفق در زمینه بیمه شامل چه مواردی میشه. بصورت خلاصه میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم :

1- الهام بخش بودن: کمپینهای موفق بیمه میتونن برای افراد الهام بخش باشن و اونها رو به فکر کردن درباره ی اهمیت بیمه در زندگی شخصیشون مشتاق کنه. این الهام بخشی میتونه از طریق داستان سرایی قوی، تصاویر جذاب و یا متن های تبلیغاتی خلاقانه به مخاطب ارائه بشه.

شاید علاقمند باشید بخوانید:

" چطور یک متن تبلیغاتی جذاب بنویسیم؟ "

2- تمرکز بر مزایای بیمه: کمپینهای موفق بیمه به طور واضحی روی مزایا و اهمیت بیمه تمرکز دارن و به مخاطبان خودشون نشون میدن که چطور بیمه میتونه براشون ایمنی مالی و آرامش روحی فراهم کنه.

3- استفاده از روشهای تبلیغاتی متنوع: این روش ها میتونه شامل تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات در سایت ها و شبکه های اجتماعی، بنرهای شهری، بروشورها و... باشه

4- ارائه ساده و قابل فهم: کمپین های موفق بیمه سعی می کنن تا از پیام های ساده و قابل فهمی برای مخاطبان خودشون استفاده کنن. درواقع پیچیدگی بیش از اندازه در محتواهای تبلیغاتی باعث از دست رفتن توجه مخاطبان میشه و اونوقته که تمام رشته های ما تبدیل به پنبه میشه !

جمع بندی:

اگه بخوایم توی یکی دو تا جمله چکیده مطالب بالا رو بیان کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که خدمات ارائه شده توسط شرکت های بیمه در عین اینکه کمک حال مردم در زندگیه ، اما کماکان ماهیت حادثه و نا امنی رو به مردم یادآوری میکنه. بنابراین یک متن تبلیغاتی خوب برای شرکت بیمه، باید به شیوه ای خلاقانه و از زاویه ای دلنشین و مثبت برای مردم آماده بشه.

در پایان هم اگه در زمینه نوشتن متن تبلیغاتی برای بیمه، مایل به همکاری با بچه های کاربلد پلتفرم تبلیغاتی ادینوَر هستین، میتونین از طریق لینک زیر درخواست خودتون رو برای ما ارسال کنین:

 

سفارش متن تبلیغاتی

ادینور- ایستگاه سوخت رسان کسب و کارها

لطفا نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارین

جدیدترین مقالات کپی رایتینگ

مقالات بیشتری از کپی رایتینگ (2)
دیدگاه خودتان را به اشتراک بگذارید

2+1