سئو محتوا

چطور یک محتوای خوب برای سایت بنویسیم؟

 

موضوع چیه ؟

ما میخوایم تو این مقاله به این موضوع بپردازیم که محتوای خوب از نظر گوگل چه محتواییه؟ چطور یک محتوای خوب نوشته میشه؟ طبیعتا وقتی جواب این سوالا رو بدونیم و بهش عمل کنیم، میتونیم امتیازات مثبتی هم از جانب گوگل دریافت کنیم.

 

از نظر گوگل، یک محتوای عالی چه ویژگی هایی داره؟

تحقیقات و مطالعات گوگل به ما اینو میگه که یک محتوای باکیفیت برای کاربر باید منطقی، قابل درک، با احساس و انگیزه بخش باشه.

معنی این جمله یعنی چی؟! یعنی اینکه شما با کاربرانی طرف هستین که در درجه اول انسان هستن و دارای قوه ی عقل و شعور و احساس هستن. همین نکته ی به ظاهر ساده و بدیهی رو اگه خوب درکش کنین، ماجرا تمومه!

می پرسید چطور؟ خب بیایم بحث و بیشتر بشکافیم؛ یک محتوای عالی و باکیفیت برای کاربر از لحاظ ساختاری باید از این 4 بخش تشکیل شده باشه :

1- مرتبط باشه :

بیشتر مردم به محتوایی نیاز دارن که مرتبط با علایق و خواسته هاشون باشه. بنابراین شمایی که صاحب کسب و کاری هستین، در درجه ی اول یک تمرکزی روی این موضوع داشته باشین که مخاطب ها و مشتریان شما به چه مباحثی علاقه مند هستن؟ و در نهایت با فهمیدن جواب این سوال، محتوای خودتون رو مرتبط با این نیاز تولید کنین ..

2- منطقی و معقول باشه :

مردم محتوایی رو میخوان که به اونها چیزهای جدیدی رو معرفی کنه ( به قول معروف حرف جدیدی برای گفتن داشته باشه ). علی الخصوص که این نکته شامل تمام کسب و کارها و برندها هم میشه که در معرفی محصولات یا خدمات آموزشی و... برای مخاطبان خودشون سورپرایز داشته باشن.

3- قابل درک باشه :

نیازی نیست که محتواتون حرفه ای و بی نقص باشه! اما لازمه که محتوای شما همیشه کمک کننده و مفید باشه و روایتگر یک داستانی از زندگی مردم باشه. شاید براتون جالب باشه که بدونین بر اساس نتایج تحقیقات آماری، حدود 94 درصد مردم عقیده دارن که یک محتوای خوب، روایتگر یک داستان خوبه؛

4- حس خوب در مخاطب ایجاد کنه :

اکثر مردم دوست دارن محتوایی بهشون ارائه بشه که احساساتشون رو تحت تاثیر قرار بده و به عبارتی یک تجربه ی حسی خوبی از تعامل با محتوای شما داشته باشن؛ اگه بتونین در محتواهای خودتون به این هدف برسین، باعث بوجود اومدن پیوند عمیقی بین شما و مخاطبانتون میشه و به عبارت دیگه میتونین دل اونها رو بدست بیارین.

 

محتوای خوب

چطور یک محتوای خوب برای سایتم بنویسم؟

یک قانون کلی برای همه ی پلتفرم ها و بسترهای مجازی صادقه و اونم اینکه که اقداماتی رو در پیش بگیرن تا کاربرانشون رو راضی نگه دارن؛ در غیر این صورت سریعا سراشیبی سقوط و طی میکنن.

گوگل هم این وسط به کمک هوش مصنوعی و الگوریتم های جدید خودش، استراتژی هایی رو در پیش گرفته تا سایت هایی رو که برای کاربرانش مفیده رو از سایت های نامناسب اَلَک و سوا کنه؛ بنابراین کاملا واضحه که اگه محتوای سایت شما برای کاربرانتون مناسب نباشه و اونا رو راضی نگه نداره، گوگل هم به شما توجهی نمیکنه.. به همین سادگی!

حالا برای اینکه بتونین همچین محتوایی رو تولید کنین، داشتن یک سری مهارت های نوشتاری و در کنارش آشنایی با الگوریتم های گوگل میتونه به شما کمک کنه.

بنابراین برنامه ریزی شما برای تولید یک محتوای خوب به دو بخش تقسیم میشه. بخش اول که مهمترین قسمته، این هست که محتوای شما برای خواننده ای نوشته میشه که دارای احساس و هوش فراوونه و مثل شما توی جامعه ای با فرهنگ مشابه زندگی میکنه؛ در بخش دوم هم شما با کمک گرفتن از یکسری از الگوریتم های گوگل ( مثل جستجوی کلمات کلیدی ) میتونین سرعت رشد خودتون رو بالاتر ببرین.

 

حالا وقتشه که با دانش سئو کپی رایتینگ بزنین به هدف!

تمام مطالبی که در بالا گفته شد، میرسه به نقطه ی عطفی به نام دانش سئو کپی رایتینگ ( به انگلیسی : Seo Copywriting ).

خب حالا این سئو کپی رایتینگ اصلن چی هست؟ و چه کمکی به ما میکنه؟

به زبان ساده سئو کپی رایتینگ به نوشتن نوعی از محتوا گفته میشه که در گام اول این محتوا برای مخاطبان، جذاب و تاثیر گذاره و باعث تعامل اونها میشه و ممکنه محتوا رو بین دوستان خودشون به اشتراک بذارن یا اینکه با خوندنش براتون کامنت بذارن و...

و در عین حال بصورت همزمان، این محتوا طوری نوشته میشه که برای موتورهای جستجوگر گوگل هم بهینه شده ست؛

به همین خاطر سئو کپی رایتینگ ترکیب دو دانش جذاب و کاربردیه که ترکیب این دو دانش در کنار هم باعث رشد سریع کسب و کار شما در گوگل میشه؛

مورد اول دانش کپی رایتینگ هست که به تلاش برای نوشتن محتوایی گفته میشه که با استفاده از یک سری تکنیک های روانشناسی، جامعه شناسی، بازاریابی و... مشتری رو به سمت انجام کار دلخواه ما هدایت میکنه؛

برای آشنا شدن بیشتر با بحث جذاب کپی رایتینگ، حتما یک نگاهی به مقاله متن تبلیغاتی برای جذب مشتری / کپی رایتینگ چیست؟ بندازین.

مورد دوم دانش سئو و بهینه سازی سایت هست که به تمام اقداماتی گفته میشه که ما در سایت خودمون انجام میدیم تا امتیازاتی رو از موتورهای جستجوگر گوگل دریافت کنیم و سایت مون در نتایج جستجوی گوگل رتبه ی بهتری داشته باشه.

اگه دنبال این هستین که خیلی ساده و سریع اطلاعاتی در زمینه سئوسایت داشته باشین، پیشنهاد میکنیم مقاله مرور سئو و بهینه سازی سایت در 5 دقیقه! رو حتما مطالعه کنین.

 

نتیجه گیری:

در پایان به این جمع بندی می رسیم که برای محتوایی که قراره در سایتتون منتشر کنین، باید به دو مورد حتما توجه بشه: یکی این مورد که محتوای شما برای مخاطبی با شعور و احساس بالا نوشته میشه و برای تولید این محتوا باید وقت و انرژی گذاشته بشه؛ مورد دوم هم اینکه محتوا بایستی برای موتورهای جستجوی گوگل هم بهینه سازی شده باشه که تمام این موارد در دانشی به نام سئو کپی رایتینگ جمع میشه.

اگه در زمینه ی تولید محتوای سئو کپی رایتینگ شده برای کسب و کار خودتون مایل به همکاری با بچه های کاربلد و خلاق پلتفرم تبلیغاتی ادینور بودین، میتونین از بخش سئو سایت/خدمات سئو محتوا درخواست خودتون رو برای ما ارسال کنین.

ادینور- ایستگاه سوخت رسان کسب و کارها

لطفا نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارین

جدیدترین مقالات سئو بهینه سازی

مقالات بیشتری از سئو بهینه سازی (2)
دیدگاه خودتان را به اشتراک بگذارید

0+3