صفحه اول گوگل

بهترین راه رسیدن به نتایج صفحه اول گوگل چیست؟

 قطعا این سوال یکی از بنیادی ترین و مهمترین سوال ها برای افرادی هست که یک سایتی رو برای کسب و کار و خدمات خودشون راه انداختن؛

اما همینکه یک جستجویی توی گوگل میکنیم تا به جواب خودمون برسیم، اینقدر که با راه ها و روش های زیاد و شاید تخصصی روبه رو میشیم عملا دچار سرگیجه میشیم! البته باید بگیم که دلیل عمده این سرگیجه بابت روش های تخصصی و علمی در اون حیطه کاری هست که ممکنه ما ازش سر در نیاریم. مثلا مفاهیم مربوط به سئو و بهینه سازی سایت که خیلی گسترده ست و در جاهایی خیلی فنی و پیچیده هم میشه!

اما خبر خوش اینه که برای رسیدن به هدفتون که دیده شدن در صفحه اول گوگل هست، راه به نسبت ساده ای پیش روی خودتون دارین!

سئو محتوا

شاید با فکتی که بالا گفته شد، خیلی از افراد بگن مگه میشه همچین چیزی؟! شک نکنین که شدنیه! میپرسین چطور؟

در جواب باید به این نکته توجه کنیم که هوش مصنوعی و الگوریتم گوگل بر اساس رضایتمندی کاربران و تعامل بیشتر کاربران با نتایج جستجو، برنامه ریزی شده؛ چرا که اگه غیر از این موضوع باشه، باعث عقب افتادن کمپانی گوگل در رقابت با سایر پلتفرم های قدرتمند حوزه دیجیتال میشه و ممکنه روزی فراموش بشه!

بنابراین گوگل در تلاش هست که به کمک هوش مصنوعی و الگوریتم های جدید خودش، میزان رضایتمندی رو در کاربرانش بالا ببره و هر کسی که به دنبال جستجوی مطلبی در گوگل هست، در سریع ترن زمان ممکن به بالاترین کیفیت محتوا دسترسی داشته باشه.

بنابراین کاملا واضحه که محتوای خوب و تعاملی با کاربر، حرف اول و آخر رو میزنه...

برای اثبات این حرف هم به رفتار خودتون توجه کنین که توی چه سایت هایی وقت میگذرونین؟ یا از چه سایت هایی خرید میکنین؟

نکته کلیدی در رسیدن به نتایج صفحه اول گوگل در تولید محتوای ارزشمند قرار داره؛ و اگه به هر روش دیگه ای سایت خودتون رو به نتایج صفحه اول گوگل برسونین و روی تولید محتوای خوب تمرکز نکنین، تمام تلاشتون بی فایده ست... چون وقتی مطلبی که در سایت خودتون به اشتراک میذارین، کاربر پسند نباشه، در نتیجه گوگل پسند هم نیست... به همین سادگی!

بنابراین بهترین استراتژی برای امتیاز گرفتن از گوگل و الگوریتم های گوگل، این هست که کاری کنین تا کاربران گوگل از محتوای سایت شما راضی باشن و باهاش ارتباط برقرار کنن؛

اگه میخواین خیلی دقیق تر به این موضوع بپردازین که محتوای خوب از نظر گوگل چه محتواییه؟ پیشنهاد میکنیم که مقاله ی چطور یک محتوای خوب برای سایت بنویسیم؟ رو حتما مطالعه کنین.

تبصره: البته باید به یک نکته ی مهمی دقت بشه که سایت شما باید از لحاظ ساختاری و فنی هم درست طراحی شده باشه که خزنده های گوگل بتونن تمام صفحات سایت شما رو ردیابی و ثبت کنن. طبیعتا وقتی سایت شما ایراد ساختاری داشته باشه، گوگل اون مطلب و پیدا نمیکنه تا بخواد بهش امتیاز هم بده!

 

محتوای ما باید چه ساختاری داشته باشه تا خیلی سریعتر به نتایج صفحه اول گوگل برسیم؟

ما تا همینجای کار هم میتونیم با تولید محتوای استاندارد و کاربرپسند، به مرور زمان از گوگل امتیازاتی رو بگیریم و کم کم سایت خودمون رو به نتایج صفحه اول گوگل برسونیم.

اما اگه برنامه تون این هست که به این پروسه سرعت بیشتری بدین، تکنیک سئو محتوای سایت خیلی مناسب و راهگشاست.

سئومحتوا به فرآیندی گفته میشه که شما در ابتدا سعی میکنین تا محتوایی باکیفیت و مناسب نیاز مخاطبان خودتون آماده کنین؛ در گام بعد بایستی اون محتوا رو با کلیدواژه های هدفمند سایتتون بهینه سازی کنین تا اینکه خیلی سریعتر سایتتون در کلمات و جملات انتخابی شما، توسط گوگل دیده بشه.

اگه علاقمند هستین که خیلی ساده و سریع با زیر و بم سئو و بهینه سازی سایت آشنا بشین، پیشنهاد میکنیم که حتما مقاله ی مرور سئو و بهینه سازی سایت در 5 دقیقه رو مطالعه کنین.

 

آیا بقیه روش های سئوی سایت به ما کمکی میکنه؟

ما توی این مقاله تاثیرگذارترین مورد رو برای رسیدن به صفحات اول گوگل بررسی کردیم که اگه این مورد رو انجام بدین، قطعا سایت شما موندگاری بیشتری هم در رتبه های بالای گوگل داره. چون محتوای خوب شما همیشه مطالعه میشه؛ اما بقیه روش ها عمدتا بر پایه الگوریتم های گوگل هست که رتبه سایت شما رو بالا میبره اما در صورتی که کاربران سایت، تعامل خوبی با محتوای شما برقرار نکنن، سریعا جایگاه خودتون رو از دست میدین. بنابراین باید به این نکته توجه کنین که محتوای خوب پادشاهه..

اما اگه بخوایم دنبال بهترین روش برای رسیدن به صفحات اول گوگل باشیم، به جرات میشه تکنیک سئو ی محتوای سایت رو نام برد که از همه ی روش های سئو کارایی بهتری داره؛ درواقع این روش کمک میکنه تا محتوایی که تولید میکنین، در عین اینکه یک محتوای کاربرپسند هست، برای الگوریتم گوگل هم بهینه باشه؛ به این صورت که با تعریف کردن یک سری کلیدواژه های اختصاصی برای خودتون، روی این موضوع هدفمند کار میکنین تا سرعت رشد و پیشرفت خودتون رو بالاتر ببرین؛

اگه در زمینه ی تولید محتوای سئو شده برای کسب و کار خودتون مایل به همکاری با بچه های خلاق و کاربلد پلتفرم تبلیغاتی ادینوَر هستین، میتونین از بخش سئو سایت / خدمات سئومحتوا درخواست خودتون رو برای ما ارسال کنین.

 

چقدر زمان میبره تا در سرچ گوگل به نتایج صفحه اول برسیم؟

برای رسیدن به نتایج صفحه اول گوگل، باید به یک برنامه بلند مدت فکر کنیم و هیچ برنامه سریعی برای این مورد وجود نداره؛ در واقع گوگل از ما میخواد که با تلاش و تولید محتوای خوب و مداوم، به مرور زمان برادری خودمون رو ثابت کنیم تا امتیازاتی به ما بده و نه صرفا مثل آتیش تندی باشیم که خیلی زود به خاکستر تبدیل میشیم!!

بنابراین باید صبور باشیم و به تلاشمون ادامه بدیم و محتواهایی که در سایت ایجاد میکنیم رو بین دوستانمون به اشتراک بذاریم تا خواننده های بیشتری هم پیدا کنیم و سایر روش هایی که میشه به تعامل سایتمون اضافه کرد..

اگه محتواهایی که در سایت خودمون تولید میکنیم برای کاربران ما مفید و با ارزش باشه، قطعا جایگاه خوبی در گوگل پیدا میکنیم، چون الگوریتم های گوگل متوجه این تعامل خوب میشن و اونجاست که امتیازهای خوبی هم به سایت ما داده میشه؛

 

 

ادینور- ایستگاه سوخت رسان کسب و کارها

لطفا نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارین

جدیدترین مقالات سئو بهینه سازی

مقالات بیشتری از سئو بهینه سازی (2)
دیدگاه خودتان را به اشتراک بگذارید

0+2