عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی از فروشگاه صنایع دستی

قبل از انجام پروژه :

عکس ها ابزار قدرتمندی هستن که به کمک اونها میشه خیلی سریع اطلاعات کسب و کار رو به مشتریان انتقال داد. اما این وسط باید به یک نکته توجه کنیم و اونم این هست که عکس های تبلیغاتی برای فروش محصولات با سایر عکس ها کمی متفاوت هستن.

دلیل این امر هم به تکنیک های بازاریابی و تبلیغات در فروش محصولات و همچنین شناخت جامعه هدف، فرهنگ مصرف کنندگان و... برمیگرده که باعث میشه که پشت هر عکس تبلیغاتی، یک دانشی نهفته باشه و صرفا عکس هنری نباشه. چرا که عکس هنری و باکیفیت تضمینی برای فروش محصول نداره؛

به همین دلیل در علم تبلیغات قبل از پروژه عکاسی، ابتدا راهکارهای روانشناسی و احساس نیاز در مخاطبان بررسی میشه و در ادامه به المان های عکاسی بر اساس سناریو تبلیغاتی پرداخته میشه.

انجام پروژه عکاسی تبلیغاتی از گالری صنایع دستی :

یکی از نمونه کارهای عکاسی تبلیغاتی ما در گروه تبلیغاتی ادینور، پروژه عکس برداری از محصولات صنایع دستی ( محصولات چادرشب بافی، ظروف سرامیکی) بود که برای گالری دسرنج انجام شد.

طرح موضوع:

ما در ابتدای کار باید به این نکته توجه میکردیم که قراره چه پیامی رو به مخاطبان از طریق عکس ها منتقل کنیم. بصورت خلاصه به یک سری از این مفاهیم اشاره میکنیم:

  • برای عکس ها باید به مخاطب و فرهنگش توجه می کردیم. نمونه کارهای چادرشبی، برگرفته از یک فرهنگ کهن و اصیل مردم شمال ایران هست و در عین حال نیاز هست تا گذری به نسل جدید امروزی برای بازاریابی داشته باشه. (ترکیب سادگی و اصالت و مدرنیته)

  • واژه ی صنایع دستی گاهی وقتا فکر ما رو به سمت کالاهای تزئینی و دکوری خونه میبره بنابراین سعی شده که عکس برداری از کالا در محیط زندگی و یا در حین مصرف نشون داده بشه تا به مفهوم کالایی برای زندگی برسیم.

  • المان های تصویربرداری به گونه ای چیده بشه که برای هر محصولی، یک مخاطب هدفی تعیین شده باشه و به نوعی عکس محصول بتونه یک تاثیر احساسی در مخاطب خودش ایجاد کنه.

  • پلتفرم مخصوص عکس ها باید مشخص شده باشه؛ چرا که هر بستر مجازی قواعد مخصوص به خودش رو داره؛ ما در این پروژه عکس ها رو برای پلتفرم اینستاگرام تهیه کردیم.

در ادامه چند نمونه از عکس های تبلیغاتی از این پروژه رو برای نمونه بارگذاری کردیم:

بشقاب سرامیکی
بشقاب سرامیکی طرح شکوفه

.

چادرشب
چادرشب ابریشمی

.

چادرشب بافی
چادرشب ابریشمی

.

کوله پشتی زیبا
کوله پشتی و جامدادی چادرشبی

.

کوله پشتی دخترانه
کوله پشتی چادرشبی

.

مشاهده همه نمونه کارها (13)